[CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) OS topic - deel 2

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 205.484 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44

MBV

Ehm, een goeie layout maken? IMHO heeft dat totaal niks met Joomla te maken, en lijkt dit topic zo ongeveer op een "[noobs only] het grote Hoe maak ik een layout topic" :/

Ok, om toch nog behulpzaam te zijn: installeer Firefox. Installeer vervolgens de Firebug plugin. Ga naar je pagina, open het firebug-schermpje (icoontje rechtsonderin aanklikken/F12 drukken). Welk element wordt niet groot genoeg? Is dat <html>, <body>, of iets wat in je body zit?

[ Voor 45% gewijzigd door MBV op 16-05-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik ga denk ik voor de complete reinstall ipv upgrade van mambo 4.5.2
Echter 1 pagina wordt veel van buitenaf naar toe gelinkt omdat daar specifieke informatie staat.

de link is er een uit de categorie:
/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=55

na reinstall kan ik dat shaken, of niet? Of zou ik de getallen kunnen aanpassen?
Of is er een slimme andere oplossing?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ja. Simpelste: zet na 'schone' installatie, waarbij de ID's nog niet zover zijn opgelopen, de MySQL Insert ID met PHPMyAdmin op 44 en 56 (of allebei op 100), en verander het ID wat je wilt hebben nadat je alles hebt geinstalleerd naar de goede waarde. Daarbij moet je wel aan foreign keys denken.

Als je niet weet wat dat betekent: je weet nu zeker dat je ID's allemaal lager zijn dan 10 en hoger zijn dan 100. Maak een regel in je apache-config die de exacte url matched en doorgooit naar de goede url. Als je geen PHP en SQL kent wil ik je wel de tabelnamen geven waarop je de insert ID moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:36
MBV schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:30:
kijk nog eens: je hoeft alleen de bijzondere gevallen te doen. Hoe had je het dan willen doen? Regex op de menunaam :?

Als je dat wilt doen, kan je $mainframe->getPageTitle() gebruiken.Ik raad het je wel sterk af: titeltjes kunnen veranderen :)
Ik heb het nu inderdaad via templates gedaan, maar in de index.php geef ik nu twee css bestanden op: 1 naar het centrale css bestand en één voor de specifieke aanpassingen. Op die manier hoef ik bij algemene aanpassingen maar één bestand te bewerken.

Even nog heel wat anders, voor de mensen die FacileForms gebruiken en een preview of samenvatting willen weergeven van het formulier heb ik de volgende code:

Ik heb drie knoppen gemaakt, "volgende", "vorige" en "verstuur gegevens".

Ik heb nu de volgende code om de knoppen verstuur gegevens en vorige te verbergen:

In form script init:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function ff_inschrijf_2_init()
{
             coll = document.getElementsByTagName("div");
             for(i=0; i<coll.length; i++){
               if (coll[i].id == "ff_div370") {
               coll[i].style.display = "none";}
               if (coll[i].id == "ff_div371") {
             }
} // ff_inschrijf_2_init
ff_div371 is hierbij dus de div van de knop verstuur gegevens en ff_div370 vorige.

Aan de knop volgende hangt de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
function ff_Volgende_action(element, action)
{
    switch (action) {
        case 'click':
            coll = document.getElementsByTagName("input");
               coll[i].disabled=true;
             }
            coll = document.getElementsByTagName("select");
               coll[i].disabled=true;
             }
            coll = document.getElementsByTagName("radio");
               coll[i].disabled=true;
            }
            coll = document.getElementsByTagName("div");
               if (coll[i].id == "ff_div364") {
               if (coll[i].id == "ff_div370") {
               coll[i].style.display = "";}
               if (coll[i].id == "ff_div371") {
               coll[i].style.display = "";}
             }

default:;
    } // switch
} // ff_Volgende_action
Nu is de knop verstuur gegevens zichtbaar (ff_div370). De knop vorige heeft uiteraard dezelfde code, alleen dan om alles van readonly af te halen.

Er is alleen nog een klein probleempje:
Op één of andere manier zorgt de form init code ervoor dat de submit niet goed gaat. Als ik de form-init code (zie boven) weghaal worden de formulier gegevens wel goed verstuurd, maar zodra ik de init code erin zet gaat de submit knop naar de home pagina en worden er geen gegevens verstuurd. Iemand een idee waar ik dat kan zoeken?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

in firebug zit een javascript-debugger. Daarmee kan je stap voor stap door je code heen gaan, en de inhoud van objecten bekijken. Misschien pak je een verkeerd element ofzo.
Let er ook op dat je gebruik maakt van globale variabelen. zet er 'var' voor bij de initialisatie om de scope te beperken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159974

Hallo,

Ik ben bezig met een site te maken, maar nu is er een probleem opgedoken. Verschillende gebruikers moeten verschillende rechten hebben, dus heb ik besloten om met JACL te werken. Maar toen ik bezig was met access levels toe te voegen kreeg ik plotseling een waarschuwing dat het maximum aantal access levels bereikt werd, namelijk 99. :/

Heeft er al iemand hetzelfde probleem gehad, kun je dit maximum onmzeilen

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159974 op 20-05-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Anoniem: 159974 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:53:
[...] dus heb ik besloten om met JACL te werken. Maar toen ik bezig was met access levels toe te voegen kreeg ik plotseling een waarschuwing dat het maximum aantal access levels bereikt werd, namelijk 99. :/

Heeft er al iemand hetzelfde probleem gehad, kun je dit maximum onmzeilen
Nope, ikke niet. Zoals je zelf al aangeeft maak je al gebruik van een hack, een hack om de access control levels wel aan te kunnen passen. Ik heb dus ook effe op website van JACLPlus gekeken, daar had ook nog niemand het probleem van jou.
Je kunt kijken in controller.php (dat dacht ik hebben gelezen) of je daar wat kan aanpassen. Maar volgens mij kun je beter kijken of je wel al die levels nodig hebt.
edit:
Als het in controller.php zit, ben je d'r waarschijnlijk nog niet, dan zal je waarschijnlijk ook nog in je db moeten gaan prutsen.

[ Voor 8% gewijzigd door ibmos2warp op 20-05-2007 22:38 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbweb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10-2023

jbweb

professional noob

Hier een Joomla newbe :o
Normaal programmeer ik de hele dag met PHP, MySQL en CSS site'jes in elkaar... maar er moest iemand ineens een Joomla site hebben. Dus het leek me leuk om eens een blik te werpen op dit CMS en kijken hoever ik kwam.

Het is op zich best redelijk gelukt. Ik heb een template gemaakt met een horizontaal menu en wat content er onder. Niets speciaals, maar het werkt.
Alleen nu komt de moeilijkheid. Er moet een soort, tja... blog achtig dingetje komen. Relatief simpel leek me.

Het gaat om een lijst met artikelen waarvan een intro-text zichtbaar is en een thumbnail. De thumbnail (en misschien een titel) is aanklikbaar (dus geen lees verder button!). Daarna kom je in het uitgebreide artikel terecht met dezelfde visual die in origineel formaat is.
Nu heb ik een "Blog - Content Category" categorie aangemaakt, maar hier zit een lees-verder button in die ik niet uit schijn te kunnen zetten, en het plaatje krijg ik niet aanklikbaar. Ik heb gedacht aan MOSimage, maar die lijst is en blijft op e.o.a. manier leeg. En dan nog weet ik niet of ik daar wat mee kan.

Eigenlijk is het belangrijkste van mijn vraag of ik op de goede weg ben!?
Is "Blog - Content Category" de juiste keuze voor wat ik wil? Ik kan nergens echt duidelijke info vinden over wat de diverse pagina's nou precies inhouden.
En op welke manier kan ik mijn lees-verder button inwisselen voor een lees-verder plaatje/thumbnail?

Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ehm, ik zou niet weten of hier een 'officiele manier' voor is. Je kan gewoon de betreffende source induiken, en het plaatje aanklikbaar maken en de 'lees verder' weghalen. Je kan zelfs een kolommetje in je database zetten of je dat wel of niet wil, en daarop een if-je hacken. Als de lees-verder weg is, kan je gewoon in je tekst een link zetten naar het andere artikel met meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk kan je het ook via de css "hax0ren".
Ik geloof, maar weet niet 100% zeker, dat het de .readon waarde is:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.readon {
display: none
}

Indien dit niet het geval is, even zoeken wat wel de div van een read more link is.

En Blog gerelateerde extensions: http://extensions.joomla....ats&cat_id=1759&Itemid=35

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Op verzoek van een moderator een herhaling van deze vraag:

Ik wil graag een website maken met Joomla voor een paar vrienden. Nu begint iedereen zo langzamerhand publieke banen te krijgen die persoonlijke informatie in het openbaar (op het web) niet kunnen verdragen.

Is het mogelijk om mijn joomla website volledig af te schermen met een inlogpagina, zoals bijvoorbeeld de webmail van mijn werk: https://psynip.nl. Dus niet dat bepaalde pagina's alleen zichtbaar zijn voor bepaalde leden (dat is gemakkelijk in Joomla), maar de hele site. Ik kan hierover niets vinden in forums.

Ik heb geprobeerd om via deze site http://www.html-site.nl/wachtwoord3.php mijn site te beveiligen (met .htaccess). Probleem is dan dat, wanneer ik op een link binnen de site klik, ik steeds weer het wachtwoord moet invoeren.

Mijn bedoeling is juist dat je eerst een soort inlogscherm hebt, waar je per bezoek maar één keer je gegevens hoeft in te vullen, zodat je vervolgens op de echte site komt.

[ Voor 10% gewijzigd door DaWit op 26-05-2007 12:13 ]

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70458

DaWit schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:44:
Op verzoek van een moderator een herhaling van deze vraag:

Ik wil graag een website maken met Joomla voor een paar vrienden. Nu begint iedereen zo langzamerhand publieke banen te krijgen die persoonlijke informatie in het openbaar (op het web) niet kunnen verdragen.

Is het mogelijk om mijn joomla website volledig af te schermen met een inlogpagina, zoals bijvoorbeeld de webmail van mijn werk: https://psynip.nl. Dus niet dat bepaalde pagina's alleen zichtbaar zijn voor bepaalde leden (dat is gemakkelijk in Joomla), maar de hele site. Ik kan hierover niets vinden in forums.

Ik heb geprobeerd om via deze site http://www.html-site.nl/wachtwoord3.php mijn site te beveiligen (met .htaccess). Probleem is dan dat, wanneer ik op een link binnen de site klik, ik steeds weer het wachtwoord moet invoeren.

Mijn bedoeling is juist dat je eerst een soort inlogscherm hebt, waar je per bezoek maar één keer je gegevens hoeft in te vullen, zodat je vervolgens op de echte site komt.
je kunt natuurlijk simpel .htacces bestandje maken zodat je een w8woord moet invullen voor je op je joomla komt. en anders kan je je site gewoon publiekelijk maken. alleen de pagina menu items die privacy vereisen achter een "Registered" stuk te plaatsen. en je publieke register mogelijk uitschakelen zo kan jij bepalen wie er op die pagina komen en wie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
template vraagje:

Zou je een site als deze:
http://www.tatu.ru/en

ook in een joomla template na kunnen maken. Uiteraard niethetzelfde maar het gaat me om het idee.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:33

Tjark

DON'T PANIC

zal zeker kunnen... een goed voorbeeld van een 'niet standaard' joomla design is bv Porsche Brazilie, :) kijk maar

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126306

Ik ben op zoek naar een extensie voor Joomla om via de front-end bestanden te kunnen up/downloaden. Dan gaat het me vooral om .doc & .xls & .pdf bestanden. Bestaat er zo een plugin?

Toen ik ernaar zocht, kwam ik alleen maar extensies tegen waarbij je kon uploaden vanaf de backend van Joomla, zoals bijvoorbeeld DocMan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126306 op 29-05-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik wil met de search op de frontpage ook mijn SMF forum kunnen doorzoeken. Daar moet een mambot voor zijn maar met google kan ik niets vinden. Ook op de SMF site kan ik er niets over vinden. Kan iemand mij opweg helpen?
Ik ben verder ook bezig een paar duizend games te uploaden voor een gamesite in wording maar omdat het een component is (PU arcade) kan ik ook hier geen game terugvinden met de search. Maar of er voor PU arcade een search mambot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Waarom vraag je het niet aan de makers van PU arcade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
MBV schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:53:
zal ik zeker doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
hoe kan ik de font, font-size en font-colpr van 1 woord/zin in tinyMCE in Joomla aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

maarud schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:31:
hoe kan ik de font, font-size en font-colpr van 1 woord/zin in tinyMCE in Joomla aanpassen?
Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja: wat dan en dat lukte daar dan niet mee?.

Wat me overigens opvalt is dat een deel van het topic meer en meer aan het ontaarden is in "het grote kleine vraagjes over mambo/joomla topic" i.p.v. een discussie over mambo. Dat je een vraag hebt is niet erg maar als een vraag geen eigen topicstart waard is dan hoort het hier eigenlijk ook niet thuis. Tuurlijk kan je hier nog steeds vragen stellen maar geef *minstens* aan wat je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar dan niet mee lukte. Het is hier nog steeds geen mambo/joomla helpdesk.

[ Voor 46% gewijzigd door Creepy op 30-05-2007 20:05 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Creepy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:00:
[...]

Wat me overigens opvalt is dat een deel van het topic meer en meer aan het ontaarden is in "het grote kleine vraagjes over mambo/joomla topic" i.p.v. een discussie over mambo. Dat je een vraag hebt is niet erg maar als een vraag geen eigen topicstart waard is dan hoort het hier eigenlijk ook niet thuis. Tuurlijk kan je hier nog steeds vragen stellen maar geef *minstens* aan wat je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar dan niet mee lukte. Het is hier nog steeds geen mambo/joomla helpdesk.
Het is ook nooit goed he. Als je een topic opent met een joomlavraag dan krijg je van kan dat niet in het grote Joomla topic. Als mensen een vraag stellen in het Joomla topic dan is het weer van het is geen Joomla helpdesk. Maar als je alleen een discussie houd over Joomla opzich dan ben je snel klaar hoor.
Ik vind het wel nuttig dat er vragen gesteld worden over specifieke functies en toepassingen over Joomla in een speciaal topic daarover. Ik volg het topic ook met interesse.
Maar dat zal wel aan mij liggen denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Creepy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:00:
[...]

Ik heb al op dat css geklikt (krijg je een apart venster waar je bovenstaande dingen kon aanpassen) maar dan paste hij dat op de hele zin aan, of hele tekst. Ik zou dat graag per woord alleen willen...

[ Voor 38% gewijzigd door maarud op 30-05-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Artwido schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:19:
Ik vind het wel nuttig dat er vragen gesteld worden over specifieke functies en toepassingen over Joomla in een speciaal topic daarover. Ik volg het topic ook met interesse.
Maar dat zal wel aan mij liggen denk ik. :/
offtopic:
Het kan zeker nuttig zijn, maar alleen een vraag dumpen is gewoon niet genoeg voor op GoT. We verwachten hier eigen inzet, ook in grote topics. Als je domweg een vraag wilt stellen en daar direct een antwoord op wil hebben zonder zelf moeite te hoeven doen dan zijn daar andere fora voor. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan zou ik willen voorstellen dat je de registratievoorwaarden (waarmee je akkoord bent gegaan) nog eens doorleest.
Discussie hierover kan in Feedback op moderatie binnen de Devschuur, en niet hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 30-05-2007 22:28 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

maarud schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:31:
je moet de knop 'edit html' hebben. Makkelijkste is om het stukje wat je wilt aanpassen te selecteren, bold maken, en dan te editten. Ipv de bold-tags maak je dan een <span style="heel veel zooi">bold tekst</span> ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902

Volgens pagina 138 van http://help.joomla.org/im...%200%201_10%2021%2006.pdf
Zou ik een random header moeten kunnen instellen.
De module staat aan en de headers zijn .jpg's. Ik heb de volgende mappen al geprobeerd als path op te geven
joomla/templates/template/images/
templates/template/images/
template/images/
images/

Joomla laat echter maar 1 header zien.. ?

Mijn header wijzigt echter niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Anoniem: 207902 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:27:
Volgens pagina 138 van http://help.joomla.org/im...%200%201_10%2021%2006.pdf
Zou ik een random header moeten kunnen instellen.
De module staat aan en de headers zijn .jpg's. Ik heb de volgende mappen al geprobeerd als path op te geven
joomla/templates/template/images/
templates/template/images/
template/images/
images/

Joomla laat echter maar 1 header zien.. ?

Mijn header wijzigt echter niet..
Heb je bij components/banners/banner manager de banners wel op published gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maar wel de " Random Image" module.. zat bij de standaard installatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Artwido schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:41:
Ik ben bezig een paar duizend games te uploaden voor een gamesite in wording maar omdat het een component is (PU arcade) kan ik ook hier geen game terugvinden met de search. Maar of er voor PU arcade een search mambot is?
MBV schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:53:
Dat heb ik dus gedaan. :)
En er was dus geen mambot voor maar ze vonden het een goede feature requests en zijn direct aan de slag gegaan en nu is er een mambot voor. :D

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Zijn er mensen die ervaring hebben met zOOmCat voor Joomla?

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 05-06-2007 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand een gratis module om zo'n mooie frontpage-'gallery' neer te zetten (zoals bijv. Toms Hardware Guide, Gamespot en Gamershell heeft?)
hier is er eentje, maar deze is helaas niet gratis.

Bestaat er een gratis variant? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Bestaat er ook eeen handige plugin om plaatjes aan de rechterkant van de tekst te hebben? De ingebouwde zut van die wysiwyg editor lijnt ze niet goed uit en die andere (tabblad images) laat geen enkele afbeelding zien...

Ik heb al wat gezocht maar dat waren payware plugins, of een mosimage-iets maar die doet het ook niet...

[ Voor 23% gewijzigd door maarud op 09-06-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je plaatjes consequent verkeerd worden uitgelijnd, kan je overwegen om dat met CSS te corrigeren. Je zou plaatjes een klasse mee kunnen geven waarmee je ze een float geeft (niet vergeten een clear onderaan je pagina te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191654

Ik zit sinds een paar dagen met een vervelend probleem. Het aanmaken van items in het mainmenu gaat prima, tot een zeker aantal items. Na het overschrijden van dit aantal, 'breekt' de pagina als het ware, waarop ik de mainmenu-items kan bewerken en/of toevoegen. Het levert een erg onduidelijke pagina op, of zelfs een compleet lege pagina.

Mijn kennis van Joomla is wel dusdanig dat ik weet dat het goed ingesteld is, we hebben het zojuist ook geprobeerd met een schone installatie van Joomla, maar dat mocht niet baten.

Waar kan dit verder aan liggen? Joomla heeft toch geen beperking qua menuitems in het mainmenu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:51
heb je probleem nou in de backend of aan de voorkant. Als het in de voorkant zit kan er een fout in je template zitten. Probeer dan even een standaard template van joomla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johnny Goodbye schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:40:
heb je probleem nou in de backend of aan de voorkant. Als het in de voorkant zit kan er een fout in je template zitten. Probeer dan even een standaard template van joomla
Het zit niet in de frontend, maar in de backend dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

probeer eens een andere menu-module, zoals mod_exmenu. Misschien werkt het dan wel :)

Om hoeveel items gaat het trouwens?

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 11-06-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:06:
Om hoeveel items gaat het trouwens?
Het gaat op dit moment om 28 items, maar ik denk dat het bij de hosting zit. Als ik de limiet van menuitems ophalen op 15 zet, haalt hij ze wel op... :?

Duid dit op een memory probleem bij de hosting of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

neuh, memoryproblemen geven een heel duidelijke foutmelding. Zet anders voor de zekerheid error_reporting(E_ALL); ergens neer, voor het geval je host error_reporting uit heeft staan. Bijvoorbeeld bovenin configuration.php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nu een tijdje niet meer voorgekomen, ik weet niet waar het aan ligt en/of waardoor het opgelost is.

Anyway, ik zit weer met een nieuw vraagstukje, waar ik niks tot weinig over kan vinden op het wereld wijde web, namelijk linken naar content ín andere content. Kan dit alleen maar met de URL of is er een mogelijkheid, waardoor ik als het ware naar een ander content-item kan linken, door het id van dat item op te geven o.i.d.?

Dit zou enorm schelen, omdat je dan niet al je links na hoeft te lopen als er toevallig een artikel van id verandert... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Anoniem: 126306 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:35:
Ik ben op zoek naar een extensie voor Joomla om via de front-end bestanden te kunnen up/downloaden. Dan gaat het me vooral om .doc & .xls & .pdf bestanden. Bestaat er zo een plugin?

Toen ik ernaar zocht, kwam ik alleen maar extensies tegen waarbij je kon uploaden vanaf de backend van Joomla, zoals bijvoorbeeld DocMan.
Ik heb DocMan op een site staan, maar het lukt me niet om een lijst met gecathegoriseerde files te tonen via menu, de tutorials gaan alleen over uploaden etc. en dat lukt allemaal prima. Als ik een component in het menu aanmaak dan krijg ik een rare foutmelding.

Fatal error: Cannot redeclare themeConfig::$details_homepage in /serverroot/components/com_docman/themes/default/themeConfig.php on line 36

wel een oplossing gevonden: http://forum.mamboserver.com/showthread.php?p=327078 maar ja ik kan er niet bij vanuit hier :s

[update]
Het is gelukt, gelukkig even een speciale verbinding (ongefilterd, dus gewoon ssh mogelijkheid) gebruikt. Wat me niet mooi lukt is om files mooi in categorieen te verdelen.

[ Voor 15% gewijzigd door jopiek op 12-06-2007 16:55 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn volgende puntje, wat ook lastig tot niet te vinden is op het internet, gaat over contentitems en de path-navigatie.

Is het mogelijk om vanuit een artikel naar een ander artikel te linken, maar dan wel zo, dat de path-navigatie zich ook aanpast aan de pagina. Stel je de volgende situatie voor:

Eén contentitem met als titel 'Klanten'. Naar dat item staat een directe link in het mainmenu. Als ik er op klik komt het item tevoorschijn en krijg ik als path-navigatie dit; "Home >> Klanten". Dit is natuurlijk goed. :) Nu staan er in het het item 'Klanten' allemaal links naar de specifieke klanten, die een eigen contentitem hebben. Ik noem een zijstraat, 'ABN Amro'. Nu klik ik op ABN Amro en ik kom op het contentitem van ABN Amro uit, maar mijn path-navigatie gaat terug naar alleen maar 'Home'. :(

Hoe zorg ik er voor dat het bij díé pagina's ook blijft staan, zodat het word; 'Home >> Klanten >> ABN Amro'? Kan ik de contentitems als het ware aan elkaar koppelen?

Alvast bedankt voor de moeite! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om mijn verhaaltje hierboven nog even te verduidelijken;

Afbeeldingslocatie: http://www.ceptura.com/overige/20070615-screenJoomlaPST.jpg

Ik wil dus dat bij dit content-item de path-navigatie blijft staan zoals hij is, maar dan zonder dat er een submenu-item voor aangemaakt moet worden... :? Kan dat überhaupt wel op een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179479

Morgen ga ik mijn domein inrichten met joomla. maar zit met een probleem..

Momenteel draait er joomla op mijn apache pc met een windows xp versie.

De domein draait op linux.

Okay maar nu het probleem.

Ik wil niet alles overnieuw gaan schrijven dus wil ik een backup maken van joomla, mijn vraag is hoe ga ik dit doen ??

Joomlacloner geeft een fout aan zoals :

code:
1
Site error: the file E:\apache2triad\htdocs\joomla\administrator\components\com_cloner\admin.cloner.php requires the ionCube PHP Loader ioncube_loader_win_5.1.dll to be installed by the site administrator.

dus heb ik joomlapack gedownload en heb hier een .tar bestand van gekregen en gedownload, maar terug plaatsen kan ik niet echt vinden...

Wat ik morgen dus wil gaan doen is hetvolgende ;
  1. Joomla installeren op domein.
  2. En dan ben ik de weg kwijt.
Wat moet ik allemaal doen ??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Template kopieren en een sql backup maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Het is nu niet dat zoeken op 'joomla backup' geen resultaten oplevert. Stond daar echt niks bruikbaars tussen? Ook op de site van joomla zelf niks te vinden? Hoe een backup te maken van Joomla is echt wel te vinden hoor.
Ook hier in dit grote topic verwachten we enige eigen inzet van je.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 16-06-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 00:15:
Template kopieren en een sql backup maken?
Kan ik dus gewoon hetvolgende doen ??
  • Bestanden van joomla die op de pc staan kopieren naar domein.
  • joomla.sql en smf.sql plaatsen in de phpmyadmin van de domein.
  • en de configuration.php aanpassen.
Hoe zit dat dan met de schrijfrechten etc ?, wordt dit automatische aangepast ?

en dan moet de site weer draaien ??

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 16-06-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

die joomlacloner maakt kennelijk de fout dat hij de configuration.php niet aanpast.

Ik zou gewoon kopieren, en sql importeren.

Joomla.sql en smf.sql zijn exports uit je joomla-database? Dat lijkt me dan wel voldoende. Schrijfrechten: alles geen schrijfrechten geven. Vervolgens ga je naar administrator, daar zit ergens zo'n system-check-achtig ding. Die vertelt je welke mappen schrijfrechten nodig hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 16-06-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Calvijn: Creepy in "[CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) ..." O-)
Lees: zoiets doorlezen en even beantwoorden voordat je weer vragen gaat stellen die je vrij simpel zelf kan opzoeken zou fijn zijn. Het is hier geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben nu net een back-up aan het terug plaatsen maar nu is er nog een probleem..

de backup van joomla wordt niet gepakt i.v.m een fout , kan dat komen door een andere versie van phpmyadmin ??

Ik gebruik zelf 2.7.0-pl2 en die erop staat is een 2.6.3-pl1

hij geeft deze fout ;

code:
1
#1064 - You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1' at line 19

OPGELOST.

via het progje : ebackup heb ik joomla kunnen backuppen en terug te plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 16-06-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat komt door je versie MySQL, niet door je versie PhpMySql. Je kan bij het exporteren een compatibility-optie geven, die moet je laten matchen met de serverversie waar het heen gaat. In het ergste geval haal je die dingen waar hij over zeurt weg, en stel je dat met de hand achteraf in. Tip: je kan apart de structuur en de data exporteren, dat is dan wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu is bijna alles klaar heb, heb ik nog 1 klein probleempje.

Ik wil graag dat het adres www.mijndomein.nl blijft, zonder dat er acher ( bijvoorbeeld : index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=8 dit komt te staan. )

Hoe los ik dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

in www.mijndomein.nl/index.html een frameset neerzetten, die index.php in een frame gooit. Dat heeft wat nadelen, o.a. dat google je weleens wat minder goed zou kunnen indexeren en dat mensen niet kunnen bookmarken.

Waarom probeer je de SEO-optie van Joomla niet? Dan ziet het eruit zoals www.mpv-center.nl, lijkt mij ook best te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ok.. that does it. Ik blijf niet vragen of je nu eens wat meer info kunt geven en zelf eens wat moeite wilt doen. Deze is tot nader bericht dicht.

[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS

[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 04-02-2008 12:27 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier